Kırım’da haber sitelerine erişim engellendi

Temmuz atında araştırma yapan Kırım İnsan Hakları Grubu, araştırma çerçevesinde Kırım’daki 5 farklı internet sağlayıcısı üzerinden sitelerin erişime açık veya kapalı olduğunu denetledi. Araştırmada Karasupazar (Belogorsk) şehrindeki BelNet, Sivastopol’deki Sevstar, Akmescit’teki Triolan, Kerç’teki Bospor ve Yalta’daki Yaltanet internet sağlayıcıları denetlendi.
 
İnsan hakları savunucularının bahsi geçen şehirlerde erişime kısmen veya tamamen kapalı olduğunu denetleyen 27 site arasında liveam.tv, cenzor.net (Roskomnadzor tarafından erişime kapanmış), Kırım.Hakikat, blackseanews.net, 15 dakika (Roskomnadzor tarafından erişime kapanmış), QHA (Kırım Haber Ajansı), Avrupa Gerçeği, Krım.SOS, Hromadske radyo, gordon, rbc.ua (Roskomnadzor tarafından erişime kapanmış), Kırım Haberleri, glavnoe.ua, uainfo.org, STB televizyon kanalı, Espresso, Ukrinform, 5. Kanal, focus.ua, Enformasyon Direniş, Sivastopol meridyeni, sled.net.ua (Roskomnadzor tarafından erişime kapanmış), Toneto, linkedin.com (Roskomnadzor tarafından erişime kapanmış), Yeni Kanal, ICTV televizyon kanalı, Çernomorskaya televizyon kanalının sitesi yer aldı. 
 
Gözlemlemeye göre listedeki 12 sitenin denetlenen 5 internet sağlayıcısı tarafından bloke edildi. Söz siteler arasında yer alanlar: cenzor.net, 15 dakika, Avrupa Gerçeği, Krım.SOS, Hromadske radyo, rbc.ua, Ukrinform, 5. Kanal, focus.ua, enformasyon direniş, sled.net.ua, linkedin.com.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.