İktidar yanlısı işadamlarının vergisi böyle silindi

İktidar yanlısı işadamlarının 700 milyonluk vergi cezasının tek kalemde silinmesinin belgesi ortaya çıktı. O hesaplarda havuz medyasından Cengiz ile Yeni Şafak ve Kanal A’nın patronu da var

İk­ti­da­rın, Sayıştay ve Meclis denetiminden kaçırarak, AKP yan­lı­sı ya­yın ya­pan med­ya ku­ru­luş­la­rı­nın 700 mil­yon li­ra­lık ver­gi ce­za­sı­nı tek ka­lem­de sı­fır­la­ma­sı­nın bel­ge­si or­ta­ya çık­tı. Ver­gi bor­cu si­li­nen­ler ara­sın­da Sa­bah-atv ha­vu­zu­na pa­ra ve­ren işa­da­mı Meh­met Cen­giz, Ye­ni Şa­fak ga­ze­te­si­nin sa­hi­bi Al­bay­rak­lar ile Ka­nal A’­nın sa­hip­le­ri Ah­met ve Mus­ta­fa Ka­ya kar­deş­ler yer alı­yor.

Dünya yandaşa güzel

Odatv, yan­daş med­ya­nın ver­gi bor­cu­nu bir ka­lem­de ‘sı­fır­lan­ma­sı­’nı is­pat­la­yan Ma­li­ye Ba­kan­lı­ğı Uz­laş­ma Ko­mis­yo­nu­’nun bel­ge­le­ri­ne ulaş­tı. Bel­ge­le­re gö­re, Ma­li­ye Ba­kan­lı­ğı, ver­gi bor­cu­nu af­fet­me ko­nu­sun­da, “Mil­le­tin a..’sına ko­yan” işa­da­mı­nın sa­hi­bi ol­du­ğu Cen­giz İn­şa­at’­a cö­mert dav­ran­dı. Ma­li­ye Ba­kan­lı­ğı Mer­ke­zi Uz­laş­ma Ko­mis­yo­nu­’nun 29 Ara­lık 2010 ta­rih­li ve 2010/42 ta­rih­li ka­ra­rı­na gö­re, şir­ke­tin tam 424 mil­yon 478 bin 437 TL’­lik ver­gi bor­cu si­lin­di.

Ka­nal A’­nın sa­hi­bi ol­du­ğu Elek­tro­me­d’­in ce­za­la­rı ile bir­lik­te 139 mil­yon 80 bin 649 TL’­lik ver­gi bor­cu ise yi­ne Ma­li­ye Ba­kan­lı­ğı Uz­laş­ma Ko­mis­yo­nu­’nun 17 Ağus­tos 2010 ta­rih­li ve 2010/36 Ka­rar sa­yı­lı Uz­laş­ma Tu­ta­na­ğı­’na gö­re, 5 mil­yon 845 bin TL’­ye in­di­ril­di. Ye­ni Şa­fak Ga­ze­te­si­’nin de sa­hi­bi olan Al­bay­rak Gru­bu­’nun top­lam 100 mil­yon 368 bin 40 TL’­lik bor­cu, Ma­li­ye Ba­kan­lı­ğı Mer­ke­zi Uz­laş­ma Tu­ta­na­ğı­’na gö­re, ko­mis­yo­nun 21 Ey­lül 2010 ta­ri­hin­de yap­tı­ğı ve 2010/39 sa­yı­lı ka­ra­rı ile 1 mil­yon 220 bin 322 TL’­ye dü­şü­rül­dü.

Sayıştay reddetti ama silindi

Ver­gi bor­cu in­di­ri­len, ver­gi ce­za tu­ta­rı sı­fır­la­nan bir baş­ka fir­ma olan Tür­ker­ler İn­şa­at ise Ver­gi Usul Ka­nu­nu­’na gö­re ver­gi­si­ni üç yıl er­te­le­mek is­te­di. An­cak Sa­yış­tay de­net­çi­le­ri “er­te­le­me şart­la­rı oluş­ma­dı­ğı” ge­rek­çe­siy­le he­men öde­me yap­ma­la­rı ge­rek­ti­ği­ni be­lir­ten ra­por ha­zır­la­dı.
Bu­nun üze­ri­ne Tür­ker­ler İn­şa­at ile bir ara­ya ge­len Ko­mis­yon, 23 mil­yon 954 bin 668 TL ver­gi ana­pa­ra­sı­nı 6 mil­yon 918 bin 298 TL’­ye in­dir­dik­ten son­ra 35 mil­yon 992 bin 3 TL’­lik ce­za tu­ta­rı­nı da “sı­fır­la­dı”.

İhale kralı Mehmet Cengiz ile böyle uzlaşılmış

\"\"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sa­bah-atv için ku­ru­lan 620 mil­yon do­lar­lık ha­vu­zun en bü­yük fi­nan­sör­le­rin­den işadamı Meh­met Cen­gi­z’­in fir­ma­sı Cen­giz İn­şa­at’­ın 2005-2009 yıl­la­rı­na ait 424.4 mil­yon li­ra­lık ver­gi ce­za­sı sı­fır­lan­dı.

 

Albayrak Grubu’nun Yeni Şafak’ı des­te­ği fazlasıyla al­dı!

\"\"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ye­ni Şa­fak ga­ze­te­si­nin sa­hi­bi Al­bay­rak Gru­bu­’na ait Al­bay­rak G.Y. O. A.Ş’­nin tam 55.7 mil­yon li­ra­lık ver­gi ce­za­sı 2010 yılında 1.2 mil­yon li­ra­ya dü­şü­rül­dü.

 

Kanal A’nın borcunun çoğu sıfırlanmış…

\"\"

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.