Türk basınında tarihi sansür
GAZETEPORT-ÖZEL-Taksim'de ve Türkiye'nin birçok bölgesinde yüzbinlerce kişinin katıldığı Gezi Parkı eylemlerinde hiçbir Türk televizyonunun canlı yayına geçmemesi ve olaylar ile ilgili görüntüleri yayınlamaması, bugüne kadar tüm Türk televizyonlarında uygulanmış en büyük "sansür" olarak tarihe geçti. 
Haber kanallarının hiçbiri tek bir kare görüntüyü dahi ekrana getiremezken, sadece saat başlarında muhabir bağlantıları yaparak çok sınırlı bilgi aktarmayı tercih ettiler. 
Yabancı televizyon kanalları ise başta BBC, El Cezire, CNN, ARD, ZDF olmak üzere Türkiye'de yaşananları birinci haber olarak ekranlarına taşıdı. 
Türk televziyonlarının tümünün aynı şekilde olayları görmezden gelmesi, iki soruyu gündeme getirdi. 
Hükümet tarafından yapılan bir sansür uygulaması söz konusu oldu mu?
Bu soruyla ilgili olarak gazeteci Uğur Dündar bazı televizyon kanallarının arandığını ve "Beyefendi görüntülerin yayınlanmasından rahatsızlık duyuyor" denildiğini iddia etti. 
Ancak bunun ötesinde hiçbir haber kanalının yöneticisinden bu yönde bir açıklama gelmedi. 
Diğer taraftan, Le Monde başta olmak üzere hemen tüm yabancı basın temsilcileri, Türk kanallarına sansür uygulandığı yönünde haberler ve bilgiler geçti. 
İkinci soru ise kanal yöneticilerinin kendilerinden ve toplu olarak mı böyle bir uygulamaya gittiği. 
Ancak sonuç ne olursa olsun, Twitter üzerinden gelen tüm yorumlar, Türk haber kanallarına çok büyük bir tepki olduğunu net şekilde ortaya koyuyor.
 

Aynı şekilde gazetelerin internet sitelerinde de haberler son derece sınırlı şekilde okurlara sunuluyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.