Show TV\'nin satışında 10 milyon dolar ne oldu?

Show TV'nin satışında 10 milyon buhar oldu

TMSF'nin el koyduğu Show TV, borçları dışında 97 milyon dolara Ciner'e satıldı. Ancak 87 milyon dolar tahsilat yapıldı. Aradaki farkın, kanalın devlete olan borcu olduğu iddia ediliyor.

TMSF tarafından el konulmasının ardından Ciner Grubu'na ihalesiz olarak 402 milyon dolara satılan Show TV ile ilgili ilginç bir ayrıntı ortaya çıktı. TMSF tarafından borçları dışında 97 milyon dolara satıldığı öne sürülen Show TV'den, 87 milyon dolarlık tahsilat yapıldığı belirlendi. Böylece, TMSF 402 milyon dolar değer biçilen kanalı toplam 87 milyon dolara satmış oldu.
10 MİLYON DOLARLIK FARK NASIL OLUŞTU
TMSF tarafından ihalesiz olarak Ciner Grubu'na satılan Show Tv ile ilgili tartışmaların ardı arkası kesilmiyor. Satışta şimdi de "tahsilat rakamı" krizi çıktı. TMSF, 2009 yılında yaklaşık 400 milyon dolar değer biçilen Show TV'yi, el koyma işleminin ardından 402 milyon dolara Ciner'e sattı. Satış ihalesiz olarak gerçekleşti. Ve TMSF, 402 milyon dolarlık bedelin 315 milyon dolarlık kısmını ise kanalın borçlarını saydı. Yani, kanalın borçlarını da Ciner Grubu üstlendiği için bedelden düşüldü. TMSF, kanalı 97 milyon dolara sattı. TMSF'nin Show TV'den elde etti gelir ise 87 milyon dolar oldu. Yani borçların dışında tahsil edilmesi gereken 97 milyon dolarlık kısım, 10 milyon dolar daha azaldı.
 

BORÇLARA SAYILDI
Taraf 'ın, TMSF Başkanı Şakir Ercan Gül'ün yakın çevresinden edindiği bilgiye göre, söz konusu 10 milyon dolarlık fark "kamu alacaklarından" kaynaklandı. Yani, kanalın devlete olan borçları 315 milyon dolarlık bedelin dışında tutuldu. Bir anlamda kanalın kamuya olan borçlarını TMSF ödemiş oldu. TMSF, Show TV'nin satışı sırasında kanalın tüm borçlarının alıcıya bırakıldığını açıklamıştı. Ancak bazı borçların ise yine devlete kaldığı ortaya çıkmış oldu. Bunların dışında kanalın devlet tarafından üstlenilen borcu olup olmadığı bilinmiyor.
 

İPTAL DAVASI DEVAM EDİYOR
Show TV'nin satışının iptali konusunda açılan dava devam ediyor. Kanalın küçük ortağı olan Erol Aksoy, satış işleminin iptali için yürütmenin durdurulması talebiyle idare mahkemesinde dava açmıştı. Aksoy, dava dilekçesinde ihalesiz olarak satılan Show TV'de devletin zarara uğratıldığını öne sürmüştü.

Taraf

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.