Emre Uslu-MİT kapışması sürüyor!..

Bir zamanlar AKP'ye yakın söylemler geliştiren Eski Emniyetçi Taraf Gazetesi yazarı Emre Uslu, Erdoğan'ın kendisine yakın tutup sahip çıktığı Hakan Fidan yönetimindeki MİT'e sert çıkışlarını sürdürüyor...

Bırakalım onlar birbirlerini yiye dursunlar. Yarın çıkar yine kankaya sarar bu zihniyetteki adamlar. Malum çıkar neredeyse rüzgarı oradan estirme gayrettinde bu iki cephede..

Emre Uslu bugünü yazısında MİT'e yakın olduğunu iddia ettiği internet sitelerini ve gazetecileri yazdı.

Bazı internet sitelerinin ve gazetecilerin MİT'in psikolojik hareket faaliyetlerinde de rol aldığını aktaran Uslu sitelerin ismini de açıkladı..

İşte Uslu'nun yazının bir kısmı;

Dursun Çiçek'in yargılandığı İnternet Andıcı davasından artık hepimiz biliyoruz ki, devlet, internet siteleri üzerinden psikolojik harekât kampanyası yapıyor. Yine hepimiz biliyoruz ki, yargılamaya konu olduğu için TSK psikolojik harekât faaliyetlerini sınırlandırdı. Buna karşın psikolojik harekât faaliyetleri MİT'in kontrolüne geçti. İzlenimim o ki, MİT bu faaliyetleri TSK'dakinden farklı olarak doğrudan merkezdeki kadrolu personeli üzerinden değil kullandığı kişiler/ gazeteciler üzerinden yürütüyor.

MİT'in psikolojik faaliyet yürüttüğünü düşündüğüm siteler özellikle son dönemde MİT'e yöneltilen eleştirileri hemen karşılayıp yumuşatma veya yalanlama görevi üstlenmişler.

MİT'in hedefinde olduğu düşünülen kişi ve gruplar bu siteler ve gazeteciler üzerinden itibarsızlaştırılıyor.

Peki, bu konularla ilişkisi olmayan bir okur hangi haberinMİT'in psikolojik harekât kampanyası olduğunu, bunun için hangi internet sitelerinin kullanıldığını nasıl anlar?

Bunu ayrımını yapabilmek için öncelikle bazı gazetecilerin ilginç ilişkiler ağını bilmek gerekir. Daha sonra bu gazetecilerin yönettiği internet sitelerinde çıkan haberlerin içeriğine bakmak gerek.

Hemen bir örnekle devam edelim. Önceki gün Taraf gazetesinde MİT personelinin bir eğlence mekânında eğlenirken mekânın fotoğrafçısının çektiği fotoğraflarla deşifre oldukları haberi vardı. Bu haberi MİT doğrudan yalanlamadı. Ancak haber haber10.com adlı bir internet sitesi üzerinden yalanlandı.

Başka siteler almadı ama son dönemlerde MİT konusunda duyarlı olduğu açıkça belli olan bir grup internet sitesi haber10.com'un yalanlamasını hemen dolaşıma soktu ve Taraf'a karşı hemen bir psikolojik harekât kampanyası başlatıldı. Yine Taraf'ın yaptığı MİT haberleri sanki üzerlerine vazifeymiş gibi bazı köşe yazarları tarafından yalanlanıp MİTaklanmaya çalışıldı.

MİT'in etki alanı altında olan yayın organları ve gazetecileri öğrenmek isteyen bir okur işte böylesi bir örnek haberden yola çıkarak kimin hangi ilişkilerle nasıl hareket ettiğini tesbit edebilir.

Bu yazıda önce MİT hassasiyeti yüksek internet sitelerini, sonra bazı yazarları, sonra da bunların ortak ilişkiler ağının bir fotoğrafını çekmeye çalışacağım.

haber10.com sitesinden başlayalım. İslami çevrelerde Malatyalılar Grubu olarak bilinen grubun denetimi altında olan bu site MİT hassasiyeti en yüksek sitelerden biri. İslami gruplar arasında Malatyalılar Grubu'nun MİT/ Derin Devlet ile olan ilişkisi zaten tartışma konusudur. Örneğin bu gruptan biri olan İsmail Nazar kendilerinin bir dönem derin kişiler tarafından silahlı eğitime tabi tutulduğunu itiraf etmişti.

Bu ilişkiler ağının içine haber10.com'un Genel Yayın Yönetmeni Hikmet Gök'ün İran'da yaşadığı 10 yılı da eklemeniz gerek. Ancak haber10.com'un MİT konusunda çok hassas olmasını, MİT konusunda çıkan hemen her olumsuz haberi yalanlamaya, her olumlu haberi de yaymaya çalışmasını sadece bununla açıklanamaz.

Bu sitede yazan ve uzun süre göz ucuyla takip ettiğim bence asıl üstünde durulması gereken kişi Sinan Tavukçu. Kendisi bir mali müşavir olduğu hâlde MİT ve istihbarat konularıyla çok yakından ilgili biri. haber10.com'da MİT ve istihbarat dünyası ile ilgili yazıları yazan Esat Sinanoğlu takma isimli kişinin de Sinan Tavukçu olduğu iddialar arasında.

Ben haber10.com'un MİT hassasiyetinin ana kaynağının Tavukçu/ Sinanoğlu isimli yazarlarla Hikmet Gök'ten kaynaklandığını düşünüyorum örneğin.

Sinan Tavukçu/ Esat Sinanoğlu daha yakından ilgilenmeyi hak eden biri ama bu konuyu bir sonraki yazıya bırakalım internet sitelerinden devam edelim.

Not: Bu bağlamda incelenecek başka siteler de var. Ancak gazetede yer darlığı nedeniyle burada kesiyorum. Yazının devamını gazetenin internet sitesinden okuyabilirsiniz.

İkinci site 'medyagundem.com'

Bu site son dönemde AKP ve MİT'i eleştiren hemen kim varsa ağır hakaret ve küfürlerle karşılık veren bir site. SahibininTutkun Akbaş isimli bir gazeteci olduğu medya çevrelerince biliniyor.

Tutkun Akbaş ilginç bir gazeteci. Babası polis. Gazeteciliğe bir İslami vakıfta kalırken Yörünge dergisinde başlıyor. Daha sonra Veli Küçük'ün sekreteri iken Tuncay Güney'le birlikte Samanyolu TV'de çalışıyor. O dönem 28 Şubat'ın bir psikolojik harekât kampanyası olarak Samanyolu TV'den Fethullah Gülen'in kasetlerinin çalınıp kolajlandıktan sonra ATV'ye verilmesi olayı meşhurdur. Bu gazeteci daha sonra Radikal gazetesine geçiyor. Susurluk olayının olduğu dönemde Radikal gazetesine Tuncay Güney'in satmak istediği meşhur fotomontaj fotoğrafları getirmek isteyen muhabir Tutkun Akbaş. Neyse ki uyanık bir editör sayesinde o fotomontaj fotoğraf operasyonu patlıyor.

Tutkun Akbaş'ı daha sonra Tempo dergisinde görüyoruz. Yaşar Büyükanıt'ın "Bu başörtülüler de fazla olmaya başladı" çıkışından bir süre sonra Tutkun Akbaş Tempo'dan kapak haberi patlatıyor: "Türbanlı Porno." Başörtülü kadınları açıkça ahlaksızlıkla suçlayan o kapak haberi belli ki belli merkezlerden alınan işaret fişeğiyle hazırlanmış bir operasyon dosyası.

Daha sonra bu gazetecinin yolu bence şaşırtıcı olmayan bir şekilde Ergenekon muhibbi OdaTV ile kesişiyor. Yani Samanyolu TV'de başlayan yolculuk OdaTV'de son buluyor.

OdaTV'den ayrılıktan sonra kendi sitesi medyagündem.com'u kurup oradan bu sefer AKP hükümeti ve MİT'i eleştiren kim varsa ona yaylım ateşi açıyor. Medyadaki ciddi yazarlara göre bu sitenin hükümete yakın büyük bir medya grubu tarafından desteklendiği iddia ediliyor.

Nereden baksanız ilginç bir fotoğraf. Bu fotoğrafın içinde MİThassasiyeti daha bir anlam kazanıyor.

Üçüncü site medyasavar.com. Bu site de format ve içerik olarak neredeyse medyagündem.com'un aynısı. Aynı haberleri aynı dille kullanıyorlar. Bir iddiaya göre medyagundem.com ve medyasavar.com gibi MİT hassasiyeti yüksek siteler iktidara yakın bir medya grubu içine yerleştirilmiş bir grup gazeteci tarafından hazırlanıyor.

Bir iddiaya göre ise bu sitenin sahibi veya destekçisi, Tuncay Güney'i ilginç bir şekilde medyada ilk bulan ve onunla ilk röportajı yapan Şaban Arslan. Hatta OdaTV Şaban Arslan'ın Tuncay Güney'e çalıştığını iddia etmişti. Şaban Arslan halen Sabah Grubu'nda çalışan bir gazeteci. (AAE)

Yazının tamamı için tıklayınız...

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.