Bir Vehabi için yas-FATİH AKGÖZ

Vehabilik etimolojik kökenini, bu hareketin kurucusu olan Abdul Vehabdan alır. 1790 lı yıllarda ortaya çıkmış olan bu akımla ilk kez dönemin Tarihçileri olan R. Dozy'nin "Essai sur l'histoire de l'Islamisme, adlı eseri ile Macarlı tarihçi J. Goldeziher'in "Die Religion des Islams adlı eserlerinde karşılaşırız. Tarihçi Cevdet Paşada Vehabilik üzerinde derin bir araştırma yaptıysada sünni perspektifinden bakar.

Temim Kabilesinin önde gelen üyelerinden olan AbdülVahabın ismini taşıdığı Vehabiliiğin temel kaideleri insanların mezarları başında dua edilemez,  “Peygamberin kabrine hürmet şirk olunca, başka embiya, eshap ve evliya sayılanların kabirlerine türbeler inşa etmek, bunları süslemek ve ziyaret etmekte evleviyetle şirk olur. Veh­habîler, evvelâ kendi memleketlerinde bulunan eshabı resulün kabirlerini yıkarak işe giriştiler. Vehhabîlik bu "Ziyareti Ku­bur, müşrikliğinden başka, süsü, zahmet veren, tütün ve kahve gibi keyif veren maddeleri de şiddetle menediyordu. En sade elbiseler giyip, en ilkel çadırlarda oturmayı, yemek yerken çatal şöyle dursun, kaşık bile kullanmamayı emrediyordu. Tarihçi  Dozy, Vehhablîeri Protestanlığın put kırıcılarına benzetir”.

       Hz Muhammetin kabrine gsterilen saygı Vehabiler için gereksizdir ve aynı zmanda şirktir. 1801 yılında 20 bin kişiyle Mekkeye girene Abdullah bin Suud buradaki herkesi kendine biyat ettirirken Hz Muhammet Sav ın, Hz Ebubekirin, Hz Fatmanın doğduğu evleri yıkar yağmalar, Haceri Esved taşını yerinden söktürüp parçalatır.Osmanlı sultanları Mekke ve medineyi süsler peygamberin kabrine altından ve elmastan süslemeler yaptırırken Vehabiler Osmanlıyı ve Sünniliği açıktan düşman sayarlardı Vehabiliğin yegane amacı Osmanlıyı ve Türkleri Mekke ve Medineden çıkarmaktı.

       Mcmahen antlaşmasında Arapların İngilizlerle anlaşarak Osmanlıyı sırtından vurmalarında bu akımın etkisi çok büyüktü, Osmanlının Dağılma devrinde içeride çıkan isyanlarlardan daha etkili olan Vehabilik akımı Sünniliğin karşısında revizyonist reformist bidat bir din anlayışının yayğınlaşarak yapısallaşmasına neden olmuştur.

Sultan Abdülazizi devrinde Iraka Hicaza sığmayan Vehabilerle savaşılmış ancak Şerfi ordusu vehabiler karşısında savaşı kaybetmiştir.III  Selim’in Nizamı Ceditten sonra en byük istediği Vehabiliğin ortadan kaldırılması olmuştur bunun için Kölemenlerden ve Kavalalaı Mehmet Aliden yardım istemiştir.

 Hal Böyleyken Osmanlı devletinin yıkılmasına birinci derecede etki eden bir akımın Ceziretül Araptaki lideri için Türkiye de Milli Yas İlan edildi. Ehlisünnet düşmanı bidat ehli Osmanlıyı sırtından vuran bir akım ve onun lideri bu kadar neden önemlidir. İktidar, sözde yeni Osmanlıcılar tarih ve milli şuurdan yoksun primitif arkaik zihniyet hangi akla hizmet milli yas ilan etmiştir. Vehabilik Meshebinin islamla Türk milli kültürüyle ne ilgisi alakası vardır. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan kutsal değerler üzerinden gündem yaratmayı bırakmalıdır.

Bakara Makara diyenlerin, Sayın başbakan Allahın bütün vasfına sahip, Hz Muhammet guura kapıldı kibire düştü biz o hataya düşmeyeceğiz diyenlerin sözde Müslümanlıkları bir kez daha ortaya çıkmıştır,

Charli Hebdo da çıkan karikatrlere tepki gsteremeyenlerin, Hz Muhammet Sav ın huzurundan kovduğu yezidilere kol kucak açanların din kisvesi altında dünya menfaati güdenlerin çalıp çırpanların karınlarını ateşle dolduranların sabahlara kadar para sıfırlayanların dindarlığına bütün Türkiye İslam düşmanlarının Osmanlıyı yıkanların mezarı başında bir kez daha şahit olmuştur.

FATİH AKGÖZ

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.